FacebookYouTubeПідписатися на RSS

Розділ VII. Російська музика першої половини та середини ХІХ ст.

Тема 17. М.ГЛІНКА (1804–1857) (1,5 години)

Засновник російської композиторськоїшколи.

Біографія та короткий огляд творчості

М. Глінка – великий російський композитор, засновник російської композиторської школи. Національна природа творчості Глінки, свідоме прагнення до поєднання класичних традицій із самобутністю російської народної музики. Ясність музичної мови, лірична щирість висловлювання.

Вплив на формування світогляду композитора патріотичного підйому в період Вітчизняної війни 1812 р. Музичні враження дитинства – народна пісня, церковний спів, кріпосний оркестр. Навчання в Благородному пансіоні в Петербурзі, знайомство з О. Пушкіним. Заняття з відомим композитором і піаністом Дж. Фільдом. Перші творчі спроби, романси, фортепіанні твори.

Перша подорож за кордон: враження від знайомства з італійською оперою, професійні заняття вокалом. Перебування в Берліні, уроки у З. Дена.

Повернення до Росії. Задум російської національної опери і робота у співдружності з В. Жуковським, Є. Розеном та іншими над оперою “Життя за царя”. Прем’єра опери, реакція передових митців і придворних кіл. Початок роботи над оперою “Руслан і Людмила”. Посада в Придворній співацькій капелі, поїздки до України; знайомство з С. Гулаком-Артемовським, участь у його творчій долі.

Прем’єра опери “Руслан і Людмила”. Неоднозначна реакція на оперу. Від’їзд за кордон. Подорожі по Франції та Іспанії. Створення увертюр на іспанські теми (“Арагонська хота”, “Ніч у Мадриді”) та “Камаринської”. Смерть на чужині.

Музичний матеріал:

М. Глінка. Романс “Не скушай”(слова Є. Баратинського)

Ноктюрн “Розлука” для фортепіано

Увертюра до опери “Руслан і Людмила”

Увертюра на іспанську тему “Арагонська хота” (фраґмент)

Михаил Глинка

М.И.Глинка

Глинка. Светлые звуки юности (1)

Глинка (1946)

Кiлькiсть переглядiв: 368