FacebookYouTubeПідписатися на RSS

Розділ XVI. Музична культура Росії ХХ століття.

Тема 9. С. ПРОКОФ’ЄВ (1891 – 1953) (2 години)

Біографія та короткий огляд творчості.

Симфонія № 1 Ре мажор “Класична”.

Фортепіанні твори.

Музика до кінофільмів

С. Прокоф’єв – великий російський композитор ХХ століття, піаніст та дириґент. Оптимізм прокоф’євського світосприйняття, динамічність та енергія його музики.

Дитячі роки, навчання у Петербурзькій консерваторії, початок концертної та творчої діяльності. Закордонний період життя і творчості, світове визнання, аванґардні тенденції. Повернення на батьківщину, поєднання новаторства і традицій: «нова простота». Жорстка критика і тиск на композитора з боку тоталітарного режиму. Складна життєва ситуація останніх років.

Відтворення особливостей стилю класичної симфонії гайднівського типу в Симфонії № 1. Побіжна характеристика симфонії № 1 як одного з найбільш відомих ранніх творів композитора.

Особливості музичної мови С.Прокоф’єва на прикладі п’єс для фортепіано.

Зв’язок творчості С. Прокоф’єва з кінематографом, співпраця з С. Ейзенштейном, музика до кінофільму “Олександр Невський”. Створення на її основі однойменної кантати.

Музичний матеріал:
  1. С. Прокоф’єв. Симфонія № 1 Ре мажор “Класична”, І ч.: теми головної та побічної партій
  2. Фортепіанні твори: “Затьмарення”
  3. Цикл “Швидкоплинності” (п’єси за вибором викладача)
  4. Льодове побоїще (з V ч. кантати “Олександр Невський”)
Додатковий матеріал:

Сергей Прокофьев. Петя и волк (1976)

Александр Невский.Ледовое побоище

Сергей Прокофьев

Кiлькiсть переглядiв: 407