Розділ XVI. Музична культура Росії ХХ століття.
Тема 9. С. ПРОКОФ’ЄВ (1891 – 1953) (2 години)
Біографія та короткий огляд творчості.
Симфонія № 1 Ре мажор “Класична”.
Фортепіанні твори.
Музика до кінофільмів
С. Прокоф’єв – великий російський композитор ХХ століття, піаніст та дириґент. Оптимізм прокоф’євського світосприйняття, динамічність та енергія його музики.
Дитячі роки, навчання у Петербурзькій консерваторії, початок концертної та творчої діяльності. Закордонний період життя і творчості, світове визнання, аванґардні тенденції. Повернення на батьківщину, поєднання новаторства і традицій: «нова простота». Жорстка критика і тиск на композитора з боку тоталітарного режиму. Складна життєва ситуація останніх років.
Відтворення особливостей стилю класичної симфонії гайднівського типу в Симфонії № 1. Побіжна характеристика симфонії № 1 як одного з найбільш відомих ранніх творів композитора.
Особливості музичної мови С.Прокоф’єва на прикладі п’єс для фортепіано.
Зв’язок творчості С. Прокоф’єва з кінематографом, співпраця з С. Ейзенштейном, музика до кінофільму “Олександр Невський”. Створення на її основі однойменної кантати.
Музичний матеріал:
- С. Прокоф’єв. Симфонія № 1 Ре мажор “Класична”, І ч.: теми головної та побічної партій
- Фортепіанні твори: “Затьмарення”
- Цикл “Швидкоплинності” (п’єси за вибором викладача)
- Льодове побоїще (з V ч. кантати “Олександр Невський”)
Додатковий матеріал:
Сергей Прокофьев. Петя и волк (1976)
Александр Невский.Ледовое побоище
Сергей Прокофьев