Тема 22. М. СКОРИК (нар. 1938) (1,5 години)
Творчий портрет.
“Гуцульський триптих” для симфонічного оркестру
М. Скорик – яскравий представник “Нової фольклорної хвилі” в українській музиці. Творчі традиції сім’ї М. Скорика.
Багатогранність творчої реалізації митця: музикознавець, дириґент, піаніст, організатор-менеджер, музично-громадський діяч. М. Скорик – педагог. Учні М. Скорика, композитори: Я. Верещагін, В. Шумейко, Є. Станкович, І. Карабиць та ін.
М. Скорик — композитор-універсал. Жанри творчості: концерти для фортепіано, скрипки, віолончелі; опера “Мойсей”, партити (для різних виконавських складів); камерні, фортепіанні, вокальні (у т. ч. духовні) твори; музика до кінофільмів. М. Скорик – редактор творів інших композиторів.
“Гуцульський триптих” для симфонічного оркестру. Робота над музикою до кінофільму С. Параджанова “Тіні забутих предків” (за повістю М. Коцюбинського), її значення для створення “Гуцульського триптиху”. Синтез фольклорних інтонацій та аванґардної стилістики як провідна ознака неофольклорної течії в українській музиці. Відтворення манери музикування на народних інструментах засобами інструментів академічного симфонічного оркестру.
І ч. “Дитинство” – основа тематизму – коломийка як засіб втілення образів молодості та надії.
ІІ ч. “Іван і Марічка” – образ прекрасного та його руйнування під впливом об’єктивної данності.
ІІІ ч. “Смерть Івана” – трагічна розв’язка.
Музичний матеріал:
М. Скорик.Бурлеска
Мелодія із кінофільму “Високий перевал”
Музика до кінофільму “Тіні забутих предків” (фраґменти)
“Гуцульський триптих” для симфонічного оркестру:
І ч. “Дитинство” – тема коломийки
ІІ ч. “Іван і Марічка” – теми першого та середнього розділів
ІІІ ч. “Смерть Івана”(фраґменти)